Лайфхаки від юристів. №1 договори з вашими партнерами

Лайфхак, всі ми знаємо, що таке Лайфхак - маленька хитрість або спосіб, який може допомогти нам в повсякденному житті (зробити щось краще, швидше, простіше або якісніше з найменшою витратою зусиль).

У 21-му столітті люди намагаються все спростити, оптимізувати і поліпшити і тому ми стикаємося з тисячами статей-Лайфхаків, вирішив перевірити чи є якісь статті Лайфхаки в юридичній сфері, видало кілька тисяч відповідей в Google але при цьому ці статті більше схожі на енциклопедії з безліччю слів з яких приходиться вивуджувати суть, зрозумілу далеко не всім, якийсь парадокс - Лайфхак який навпаки все ускладнює, вирішив почати рубрику «Лайфхак в юриспруденції».

 

ДОГОВОРИ З ВАШИМИ ПАРТНЕРАМИ

Всі ми хоч один раз у своєму житті підписували якийсь Договір. Хтось підписував Договір в повсякденному житті, а хтось підписував їх в комерційних цілях. Сьогодні я хочу підняти тему саме про бізнес договори і поділитися способами зниження ризиків при їх підписанні.

З появою Інтернету і всіляких реєстрів жити стало набагато легше! Адже тепер у нас з'явилася маса можливостей перед підписанням договору дізнатися майбутнього бізнес-партнера.

Наприклад, є такий сайт https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch, на якому можна дізнатися інформацію про Вашого партнера за пару хвилин. Для цього необхідно просто ввести код ЄДРПОУ Вашого контрагента, який можна знайти в будь-якому Договорі (звичайно ж, в разі його правильного складання) в розділі «Реквізити сторін».

Після проведених нехитрих маніпуляцій ми можемо побачити наступну інформацію:

  1. Чи не ліквідована компанія.
  2. Чи не знаходиться компанія в процесі ліквідації.
  3. Чи не йде судовий процес щодо її банкрутства.
  4. Не відкрито виконавче провадження по відношенню до компанії, яка Вас цікавить.
  5. Чи відповідає код ЄДРПОУ назві компанії.
  6. Хто є її керівником і підписантом.
  7. Чи є обмеження в підписанта.
  8. Дата реєстрації даної компанії.

При цьому, щоб дізнатися вищевказану інформацію необов'язково знаходиться біля комп'ютера, в наш час достатніми інструментами отримання необхідних даних, може стати смартфон або планшет, за умови доступу до більш-менш швидкого Інтернету.

На що ж Вам варто звернути увагу, при використанні даного Інтернет-ресурсу. Все дуже просто, в разі, якщо пункти 1-7 якимось чином викликають у Вас сумніви, то висновок простий - Ви ризикуєте не отримати те, що належить Вам за умовами Договору.

Щодо пункту № 8, якщо компанія зареєстрована і веде діяльність з недавніх пір, то Ви ризикуєте стати «жертвою» компанії одноденки, якщо ж компанія давно на ринку України, і у Вас не виникло ніяких питань до репутації контрагента, вивчивши дані попереднього сайту, то вам слід перейти на наступний рівень перевірки Вашого бізнес-партнера.

Для цього переходимо за посиланням http://court.gov.ua/fair/, в розділі «Сторона по делу» вбиваємо Найменування можливого бізнес партнера і дивимося - чи є він учасником будь-якого судового процесу.

Що нам це дає? Ми бачимо наскільки сумлінний цей партнер і чи можна з ним співпрацювати. Якщо, наприклад, він є відповідачем у 70-ти судових справах, то однозначно він не може бути надійним партнером.

Якщо нас цікавить конкретна справа і його суть, ми дивимося «Єдиний Унікальний номер справи» і переходимо на сайт http://www.reyestr.court.gov.ua/.

Відкриваємо цей сайт і в графу «Справа №» вбиваємо «Єдиний Унікальний номер справи», як підсумок ми бачимо процесуальні документи і можемо зробити висновки щодо таких фактів:

  1. Чи відносяться судові суперечки його підприємницької діяльності? І чи можуть ці суперечки, якимось чином нести загрозу Вашим інтересам? Адже є різниця між сімейним суперечкою про розподіл майна і господарською суперечкою про стягнення неустойки за прострочення оплати, наприклад.
  2. Дуже важлива суть цих суперечок. Необхідно проаналізувати вимоги, які пред'являються Вашому контрагенту, можливо, вони надумані і лише провокація або роздування скандалу навколо імені Вашого контрагента.
  3. Слід звернути увагу, на кількість судових проваджень, в яких замішаний Ваш контрагент, для визначення того факту - одиничний це випадок або вже закономірність.

Проаналізувавши всі факти, ми маємо можливість зрозуміти, чи потрібен нам такий бізнес партнер і чи отримаємо ми від нього те, що хочемо, вже на стадії підготовки до підписання Договору, а не після, коли, можливо вже буде пізно.

Але не варто забувати, що наявність гарної репутації у контрагента не завжди означає, що з ним не виникне конфліктів, тому не забувайте про те, що Вам на допомогу в будь-який момент можуть прийти професійні юристи, які не тільки вирішать будь-яку проблему, а допоможуть запобігти її виникненню.

Сподіваюся, ця інформація буде корисна для Вас!
З повагою,
Денис Чухалов, керівник філії ЮК «Право Гарант» в м Дніпропетровськ